Váš nákupní košík:  prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz

Navigace:  Úvod  »  Zákony  »  Sbírka zákonů a mezinárodních smluv

Sbírka zákonů a mezinárodních smluv

  • Právní akt č. 62/2025 Sb., zdroj: Sbírka zákonů a mezinárodních smluv, datum vyhlášení: 11. 3. 2025
  • Stručnou charakteristiku změn najdete v redakční anotaci předpisu

62

VYHLÁŠKA

ze dne 4. března 2025,

kterou se mění vyhláška č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů

Ministerstvo dopravy stanoví podle § 41 odst. 2 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění zákona č. 304/1997 Sb., zákona č.  150/2000 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 229/2005 Sb., zákona č. 226/2006  Sb., zákona č. 194/2010 Sb., zákona č. 119/2012 Sb., zákona č. 102/2013 Sb., zákona č. 64/2014 Sb., zákona č. 115/2020 Sb., zákona č. 337/2020 Sb. a zákona č. 217/2022  Sb., k provedení § 34 odst. 3 tohoto zákona:

Čl. I

Vyhláška č. 522/2006 Sb., o státním odborném dozoru a kontrolách v silniční dopravě, ve znění vyhlášky č. 39/2010 Sb., vyhlášky č. 269/2012 Sb., vyhlášky č. 9/2015 Sb., vyhlášky č. 444/2016 Sb., vyhlášky č. 462/2017 Sb., vyhlášky č. 371/2020 Sb. a vyhlášky č. 220/2022 Sb., se mění takto:

1. V poznámce pod čarou č. 2 se věta „Směrnice Komise 2009/5/ES, kterou se mění příloha III směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/22/ES o minimálních podmínkách pro provedení nařízení Rady (EHS) č. 3820/85 a (EHS) č.  3821/85 o předpisech v sociální oblasti týkajících se činností v silniční dopravě.“ zrušuje.

2. Na konci poznámky pod čarou č. 2 se na samostatný řádek doplňuje věta „Směrnice Komise v přenesené pravomoci (EU) 2024/846 ze dne 14. března 2024, kterou se mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/22/ES o minimálních podmínkách pro provedení nařízení (ES) č. 561/2006 a (EU) č. 165/2014 a směrnice 2002/15/ES, pokud jde o předpisy v sociální oblasti týkající se činností v silniční dopravě.“.

3. V § 5 odst. 1 písm. a), b) a c) a v § 8 odst. 1 písm. a), b) a c) se slova „přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího klasifikaci závažných porušení pravidel Unie, která mohou vést ke ztrátě dobré pověsti podnikatele v silniční dopravě7)“ nahrazují slovy „přílohy č. 8 k této vyhlášce“.
Poznámka pod čarou č. 7 se zrušuje.

4. V § 5 odst. 1 písm. b) a v § 8 odst. 1 písm. b) se text „I1“nahrazuje textem „I5“.

5. V § 5 odst. 1 písm. c) a v § 8 odst. 1 písm. c) se slova „až I5“ nahrazují slovy „, I6 a I7“.

6. Za přílohu č. 7 se vkládá nová příloha č. 8, která zní:

„Příloha č. 8

1. Skupiny porušení nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 ze dne 15. března 2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti tykajících se silniční dopravy, o změně nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 a (ES) č. 2135/98 a o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3820/85, v platném znění

č.  USTANOVENÍ NAŘÍZENÍ TYP PORUŠENÍ ÚROVEŇ ZÁVAŽNOSTI
Nejzávažnější porušení Velmi závažné porušení Závažné porušení Menší porušení
A Osádka
AI Čl. 5 odst. 1 Nedodržení minimálního věku průvodčích X
B Doby řízení
B1 Čl. 6 odst. 1 Překročení denní doby řízení v délce 9 hodin, pokud není povoleno prodloužení této doby na 10 hodin 9 h < ... < 10 h X
B2 10 h ≤ ... < 11 h X
B3 11 h ≤ ... X
B4 Překročení denní doby řízení v délce 9 hodin o 50 % nebo více 13,5 h ≤... X
B5 Překročení prodloužené denní doby řízení v délce 10 hodin, pokud je povoleno prodloužení 10 h < ... < 11 h X
B6 11 h ≤ ... < 12 h X
B7 12 h ≤ ... X
B8 Překročení denní doby řízení v délce 10 hodin o 50 % nebo více 15 h ≤ ... X
B9 Čl. 6 odst. 2 Překročení týdenní doby řízení 56 h < ... < 60 h X
B10 60 h ≤ ... < 65 h X
B11 65 h ≤ ... < 70 h X
B12 Překročení týdenní doby řízení o 25 % nebo více 70 h ≤ ... X
B13 Čl. 6 odst. 3 Překročení maximální celkové doby řízení za období dvou po sobě následujících týdnů 90 h < ... < 100 h X
B14 100 h ≤ ... < 105 h X
B15 105 h ≤ ... < 112,5 h X
B16 Překročení maximální celkové doby řízení za období dvou po sobě následujících týdnů o 25 % nebo více 112,5 h ≤ ... X
C Přestávky
C1 Článek 7 Překročení nepřerušené doby řízení v délce 4,5 hodiny před přestávkou 4,5 h < ... < 5 h X
C2 5 h ≤ ... < 6 h X
C3 6 h ≤ ... X
D Doby odpočinku
D1 Čl. 8 odst. 2 Nedostatečná denní doba odpočinku v délce kratší než 11 hodin, pokud není povolena zkrácená denní doba odpočinku 10 h ≤ ... < 11 h X
D2 8,5 h ≤ ... < 10 h X
D3 ... < 8,5 h X
D4 Nedostatečná zkrácená denní doba odpočinku v délce kratší než 9 hodin, pokud je zkrácení povoleno 8 h ≤ ... < 9 h X
D5 7 h ≤ ... < 8 h X
D6 ... < 7 h X
D7 Nedostatečné rozdělení denní doby odpočinku na části kratší než 3 hodiny + 9 hodin 3 h + [8 h ≤ ... < 9 h] X
D8 3 h + [7 h ≤ ... < 8 h] X
D9 3 h + [. < 7 h] X
D10 Čl. 8 odst. 5 Nedostatečná denní doba odpočinku v délce kratší než 9 hodin v případě řízení vozidla více řidiči 8 h ≤ ... < 9 h X
D11 7 h ≤ ... < 8 h X
D12 ... < 7 h X
D13 Čl. 8 odst. 6 Nedostatečná zkrácená týdenní doba odpočinku v délce kratší než 24 hodin 22 h ≤ ... < 24 h X
D14 20 h ≤ ... < 22 h X
D15 ... < 20 h X
D16 Nedostatečná týdenní doba odpočinku v délce kratší než 45 hodin, pokud není povolena zkrácená týdenní doba odpočinku 42 h ≤ ... < 45 h X
D17 36 h ≤ ... < 42 h X
D18 ... < 36 h X
D19 Čl. 8 odst. 6 Překročení šesti po sobě jdoucích 24hodinových časových úseků následujících po předchozí týdenní době odpočinku ... < 3 h X
D20 3 h ≤ ... < 12 h X
D21 12 h ≤ ... X
D22 Čl. 8 odst. 6b Žádná náhrada za dvě po sobě jdoucí zkrácené týdenní doby odpočinku X
D23 Čl. 8 odst. 8 Běžná týdenní doba odpočinku nebo jakákoli týdenní doba odpočinku delší než 45 hodin čerpaná ve vozidle X
D24 Čl. 8 odst. 8 Zaměstnavatel nehradí náklady na ubytování mimo vozidlo X
E Odchylka od pravidla 12 dnů
E1 Čl. 8 odst. 6a Překročení dvanácti po sobě jdoucích 24hodinových časových úseků následujících po předchozí běžné týdenní době odpočinku ... < 3 h X
E2 3 h ≤ ... < 12 h X
E3 12 h ≤ ... X
E4 Čl. 8 odst. 6a písm. b) bod ii) Týdenní doba odpočinku po dvanácti po sobě jdoucích 24hodinových časových úsecích 67 h < ... < 69 h X
E5 65 h < ... ≤ 67 h X
E6 ... ≤ 65 h X
E7 Čl. 8 odst. 6a písm. d) Doba řízení probíhající mezi 22.00 hod. a 6.00 hod. trvající déle než 3 hodiny před přestávkou, pokud ve voze nejsou nejméně dva řidiči 3 h < ... < 4,5 h X
E8 4,5 h ≤ ... X
F Organizace práce
F1 Čl. 8 odst. 8 a Dopravní podnik, který neorganizuje práci řidičů tak, aby se řidiči mohli vrátit do provozovny zaměstnavatele nebo do místa bydliště řidiče X
F2 Čl. 10 odst. 1 Souvislost mezi mzdou a ujetou vzdáleností, rychlostí dodání nebo objemem přepravovaného zboží X
F3 Čl. 10 odst. 2 Žádná nebo nesprávná organizace práce řidiče, chybějící poučení řidiče umožňující mu dodržovat právní předpisy nebo nesprávné poučení X

2. Skupiny porušení nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014 ze dne 4. února 2014 o tachografech v silniční dopravě, o zrušení nařízení Rady (EHS) č. 3821/85 o záznamovém zařízení v silniční dopravě a o změně nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 o harmonizaci některých předpisů v sociální oblasti tykajících se silniční dopravy, v platném znění

č.  USTANOVENÍ NAŘÍZENÍ TYP PORUŠENÍ ÚROVEŇ ZÁVAŽNOSTI
Nejzávažnější porušení Velmi závažné porušení Závažné porušení
G Montáž tachografu
G1 Čl. 3 odst. 1,4, 4a a článek 22 Není namontován a nepoužívá se typově schválený tachograf X
H Používání tachografu, karty řidiče nebo záznamového listu
H1 Čl. 23 odst. 1 Používání tachografu, jenž nebyl zkontrolován schválenou dílnou X
H2 Článek 27 Řidič je držitelem více než jedné karty řidiče nebo používá více než jednu kartu řidiče X
H3 Řidič používá kartu řidiče, jež byla padělána; toto jednání je považováno za řízení bez karty řidiče X
H4 Řidič používá kartu řidiče, jejímž není držitelem; toto jednání je považováno za řízení bez karty řidiče X
H5 Řidič používá kartu řidiče, která byla získána na základě nepravdivých prohlášení nebo padělaných dokladů; toto jednání je považováno za řízení bez karty řidiče X
H6 Čl. 32 odst. 1 Nesprávné fungování tachografu; například: tachograf nebyl řádně zkontrolován, kalibrován a zaplombován X
H7 Čl. 32 odst. 1 a čl. 33 odst. 1 Nesprávné používání tachografu; například: záměrné, dobrovolné nebo uložené zneužití, nedostatečné pokyny o správném používání atd. X
H8 Čl. 32 odst. 3 Ve vozidle se nachází nebo se používá klamný přístroj umožňující pozměnit záznamy tachografu X
H9 Padělání, skrývání, potlačování nebo ničení údajů zaznamenaných na záznamových listech nebo uchovávaných v tachografu nebo na kartě řidiče a stažených z tachografu nebo karty řidiče X
H10 Čl. 33 odst. 2 Podnik neuchovává záznamové listy, výtisky a stažené údaje X
H11 Zaznamenané a uchovávané údaje nejsou k dispozici po dobu nejméně jednoho roku X
H12 Čl. 34 odst. 1 Nesprávné používání záznamových listů / karet řidiče X
H13 Nepovolené vyjmutí záznamových listů nebo karty řidiče, které má vliv na zaznamenávání příslušných údajů X
H14 Záznamový list nebo karta řidiče se používají po dobu delší, než pro kterou jsou určeny, přičemž dochází ke ztrátě údajů X
H15 Čl. 34 odst. 2 Používání ušpiněných nebo poškozených záznamových listů nebo karet řidiče, přičemž údaje nejsou čitelné X
H16 Čl. 34 odst. 3 Nepoužití ručního zadání údajů v případech určených přímo použitelnými předpisy X
H17 Čl. 34 odst. 4 Nepoužití správného záznamového listu nebo nevložení karty řidiče do správného otvoru v tachografu; při řízení vozidla více řidiči X
H18 Čl. 34 odst. 5 Nesprávné používání přepínacího mechanismu X
I Předkládání informací
I1 Čl. 34 odst. 5 písm. b) bod v) Nesprávné použití nebo nepoužití značky trajekt/vlak X
I2 Čl. 34 odst. 6 Požadované informace nejsou zaneseny do záznamového listu X
I3 Čl. 34 odst. 7 Záznamy neuvádějí symboly zemí, jejichž hranice řidič překročil během denní pracovní doby X
I4 Čl. 34 odst. 7 Záznamy neuvádějí symboly zemí, ve kterých začala a skončila denní pracovní doba řidiče X
I5 Článek 36 Odmítnutí kontroly X
I6 Článek 36 Nepředložení ručně provedených záznamů a výtisků pořízených v daném dni a v předchozích 56 dnech X
I7 Článek 36 Nepředložení karty řidiče, pokud je řidič jejím držitelem X
J Chybná funkce
J1 Čl. 37 odst. 1 a čl. 22 odst. 1 Oprava tachografu nebyla provedena schváleným montérem nebo dílnou X
J2 Čl. 37 odst. 2 V době, kdy je tachograf mimo provoz nebo nefunguje správně, řidič neuvede všechny požadované informace o časových úsecích, které už tachografem nebyly zaznamenávány X

Čl. II

Účinnost

Tato vyhláška nabývá účinnosti patnáctým dnem po jejím vyhlášení.

Ministr:
Mgr. Kupka v. r.

E-shop

Újma způsobená vadou výrobku a její unijní úprava

Újma způsobená vadou výrobku a její unijní úprava

Ondřej Mocek - C. H. Beck

Předkládaná monografie se věnuje rozboru právní úpravy odpovědnosti za škodu (újmu) způsobenou vadou výrobku v prostoru Evropské unie. První část monografie se týká procesu geneze tohoto odpovědnostního režimu na evropském kontinentu a jeho ideovým zdrojům, a to zejména v návaznosti ... pokračování

Cena: 430 KčKOUPIT

Zákon o pozemních komunikacích. Komentář

Zákon o pozemních komunikacích. Komentář

Barbora Košinárová - C. H. Beck

Publikace vychází z aktuálního znění zákona o pozemních komunikacích. Obsahuje systematický a analytický výklad jednotlivých ustanovení s důrazem na relevantní judikaturu, odbornou literaturu a dostupná stanoviska příslušných orgánů veřejné moci. Výklad je zasazen do kontextu celého ... pokračování

Cena: 1 490 KčKOUPIT

Základní kapitál a ochrana věřitelů při jeho rozdělování

Základní kapitál a ochrana věřitelů při jeho rozdělování

Kamil Kovaříček - C. H. Beck

Základní kapitál se pod tíhou kritiky postupně stává přehlíženým tématem tuzemského právního diskurzu. Paradoxně se tak děje navzdory tomu, že značná část rekodifikované úpravy obchodních korporací je věnována právě dispozicím se základním kapitálem v obou právních formách ... pokračování

Cena: 290 KčKOUPIT

Právní akty

Sbírka zákonů
a mezinárodních smluv

číslo   /
  /

Sbírka mezinárodních smluv
(do 31. 12. 2023)

číslo   /
  /

Finanční zpravodaj

číslo   /
  /

Provozovatel

Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981

Telefony


Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634

E-maily


Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz

© 1996–2025 Nakladatelství Sagit, a. s. Všechna práva vyhrazena.