Váš nákupní košík: prázdný Přihlášení obchod@sagit.cz
113
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
Zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění zákona č. 137/1996 Sb., zákona č. 132/1997 Sb., zákona č. 242/1997 Sb., zákona č. 91/1998 Sb., zákona č. 158/1998 Sb., zákona č. 360/1999 Sb., zákona č. 118/2000 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č. 155/2000 Sb., zákona č. 492/2000 Sb., zákona č. 271/2001 Sb., zákona č. 151/2002 Sb., zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 125/2003 Sb., zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 424/2003 Sb., zákona č. 438/2003 Sb., zákona č. 453/2003 Sb., zákona č. 53/2004 Sb., zákona č. 237/2004 Sb., zákona č. 315/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 562/2004 Sb., zákona č. 124/2005 Sb., zákona č. 168/2005 Sb., zákona č. 218/2005 Sb., zákona č. 377/2005 Sb., zákona č. 381/2005 Sb. a zákona č. 552/2005 Sb., se mění takto:
1. V § 1 se doplňuje odstavec 3, který včetně poznámky pod čarou č. 1 zní:
"(3) Tento zákon se použije na právní vztahy, které nejsou upraveny přímo použitelným předpisem Evropských společenství v oblasti státních sociálních dávek uvedených v § 21).
1) | Nařízení Rady EEC 1408/71 z 14. června 1971 o aplikaci soustav sociálního zabezpečení na osoby zaměstnané, samostatně výdělečně činné a jejich rodinné příslušníky pohybující se v rámci Společenství. |
Nařízení Rady EEC 574/72 z 21. března 1972 stanovující postup provádění Nařízení EEC 1408/71 o aplikaci soustav sociálního zabezpečení na osoby zaměstnané, samostatně výdělečně činné a jejich rodinné příslušníky pohybující se v rámci Společenství. | |
Nařízení Rady EEC 1612/68 z 15. října 1968 o volném pohybu pracovníků v rámci Společenství.".Dosavadní poznámky po čarou č. 1, 1a a 1b se označují jako poznámky pod čarou č. 1a, 1b a 1c, a to včetně odkazů na poznámky pod čarou. |
2. V § 2 písm. b) bod 2 zní:
"2. příspěvek na školní pomůcky,".
3. V § 5 odst. 1 písmeno b) včetně poznámek pod čarou č. 3a až 3h zní:
"b) | z příjmů, které jsou podle § 4 odst. 1 a § 6 odst. 9 zákona o daních z příjmů osvobozeny od daně z příjmů, jsou to:
|
3a) | § 74 a násl. zákona č. 220/1999 Sb., o průběhu základní nebo náhradní služby a vojenských cvičení a o některých právních poměrech vojáků v záloze. |
3b) | § 61 odst. 4 a § 131 zákona č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění zákona č. 254/2002 Sb. |
3c) | § 155 a 157 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. |
3d) | Zákon č. 42/1992 Sb., o úpravě majetkových vztahů a vypořádání majetkových nároků v družstvech, ve znění pozdějších předpisů. |
3e) | Například zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. |
3f) | § 117 a 118 zákona č. 221/1999 Sb., ve znění zákona č. 254/2002 Sb. |
§ 102 a násl. zákona č. 361/2003 Sb., ve znění zákona č. 436/2004 Sb. | |
3g) | § 7 odst. 2 vyhlášky č. 19/1991 Sb., o pracovním uplatnění a hmotném zabezpečení pracovníků v hornictví dlouhodobě nezpůsobilých k dosavadní práci, ve znění vyhlášky č. 405/2003 Sb. |
3h) | § 11 odst. 2 zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů.". |
4. V § 5 odst. 3 písmena b) a c) znějí:
"b) | v písmenu b) body 2 až 9 a 11 v tom kalendářním roce, v němž byly vyplaceny, |
c) | v písmenu b) body 10 a 12 v tom kalendářním roce, v němž byly plátcem zaúčtovány,". |
5. V § 5 odst. 4 písm. c) se slova " , jde-li o příjmy uvedené v bodu 1, s výjimkou příjmů uvedených v § 4 odst. 1 písm. e) zákona o daních z příjmů, a v bodech 2 až 6 a v § 6 odst. 9 písm. j), l) a p) zákona o daních z příjmů" nahrazují slovy "bodech 2 až 9 a 11".
6. V § 5 odst. 4 písm. d) se slova " , jde-li o příjmy uvedené v § 6 odst. 9 písm. m) a s) zákona o daních z příjmů" nahrazují slovy "bodech 10 a 12".
7. V § 5 odst. 5 se slova "§ 4 odst. 1 písm. e) zákona o daních z příjmů" nahrazují slovy "odstavci 1 písm. b) bodě 1".
8. V § 5 odst. 6 se slova "§ 4 odst. 1 písm. e) zákona o daních z příjmů" nahrazují slovy "odstavci 1 písm. b) bodě 1".
9. V § 7 se na konci odstavce 5 doplňuje věta "Za stejných podmínek jako ve větě první se nepřihlíží, jde-li o sociální příplatek, k dítěti, které je v osobní péči osoby, která nemá k dítěti vyživovací povinnost, jestliže probíhá soudní řízení o ustanovení této osoby poručníkem dítěte (§ 43 odst. 3).".
10. V § 7 se odstavec 10 zrušuje.Dosavadní odstavce 11 a 12 se označují jako odstavce 10 a 11.
11. V § 7 se doplňuje odstavec 12, který zní:
"(12) Stejně jako rozhodnutí příslušného orgánu podle odstavce 11 se pro nárok na dávky státní sociální podpory posuzuje, až do rozhodnutí soudu, podání návrhu soudu na zahájení soudního řízení o ustanovení osoby poručníkem dítěte, jestliže tato osoba o dítě, k němuž nemá vyživovací povinnost, osobně pečuje.".
12. V § 12 odst. 1 písm. a) bodě 1 se slova "po dobu výkonu vojenské základní nebo náhradní služby, civilní služby nebo" zrušují.
13. V § 24 se na konci odstavce 2 doplňuje věta "Za dobu trvání nájemního vztahu se pro účely nároku na příspěvek na bydlení považuje i doba mezi skončením nájemního poměru a posledním dnem lhůty k vyklizení bytu podle § 712a občanského zákoníku, doba od zániku členství v bytovém družstvu do zajištění bytové náhrady podle § 714 občanského zákoníku, a doba od smrti nájemce služebního bytu, od rozvodu jeho manželství nebo od jeho trvalého opuštění společné domácnosti do zajištění přiměřeného náhradního bytu oprávněným osobám podle § 713 občanského zákoníku.".
14. V § 30 odst. 2 písm. c) se slova "(§ 7 odst. 12)" nahrazují slovy "(§ 7 odst. 11 a 12)".
15. V § 31 odst. 2 písm. b) se slova "po dobu výkonu vojenské základní (náhradní) služby, civilní služby nebo" zrušují.
16. Část třetí hlava šestá včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 47c zní:
(1) Nárok na příspěvek na školní pomůcky má dítě, které bylo přihlášeno k zápisu k povinné školní docházce podle zvláštního právního předpisu47c) a má nárok na přídavek na dítě.
(2) Nárok na příspěvek na školní pomůcky dítěti vzniká
a) | dnem 1. června kalendářního roku, ve kterém bylo dítě přihlášeno k zápisu k povinné školní docházce, jestliže před tímto datem nebylo rozhodnuto o odkladu povinné školní docházky tohoto dítěte, |
b) | dnem 1. června kalendářního roku následujícím po kalendářním roce, v němž bylo dítě přihlášeno k zápisu k povinné školní docházce, jestliže o odkladu povinné školní docházky tohoto dítěte bylo rozhodnuto do 1. června kalendářního roku, ve kterém bylo přihlášeno k zápisu k povinné školní docházce, a jestliže nebylo opětovně rozhodnuto o odkladu povinné školní docházky do 1. června kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, v němž bylo dítě přihlášeno k zápisu k povinné školní docházce, |
c) | dnem 1. června kalendářního roku následujícího po 1. červnu kalendářního roku stanoveného pro vznik nároku podle písmene b), jestliže nebyl příspěvek podle písmene b) přiznán proto, že bylo opětovně rozhodnuto o odkladu povinné školní docházky, |
jestliže toto dítě má nárok na přídavek na dítě za měsíc květen, bezprostředně předcházející 1. červnu, v němž dítěti vzniká nárok na příspěvek na školní pomůcky.
(3) Příspěvek na školní pomůcky náleží dítěti jen jednou.
(1) Výše příspěvku na školní pomůcky činí 1 000 Kč.
(2) Příspěvek na školní pomůcky se vyplatí jednorázově.
(1) Příspěvek na školní pomůcky se vyplatí osobě, která má dítě v přímém zaopatření. Je-li dítě v přímém zaopatření více osob, vyplatí se příspěvek na školní pomůcky osobě určené na základě dohody těchto osob. Nedohodnou-li se tyto osoby, určí úřad státní sociální podpory, který o příspěvku rozhoduje, které z těchto osob bude příspěvek na školní pomůcky vyplacen.
(2) Je-li dítě ke dni vzniku nároku na příspěvek na školní pomůcky v plném přímém zaopatření ústavu (zařízení) pro péči o děti nebo mládež, vyplatí se tento příspěvek tomuto ústavu (zařízení).
47c) | § 36 a 37 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).". |
17. V § 37 odst. 4 se slova "(§ 7 odst. 12)" nahrazují slovy "(§ 7 odst. 11) nebo v péči osoby uvedené v § 7 odst. 12".
18. V § 40b odst. 2 se slova "(§ 7 odst. 12)" nahrazují slovy "(§ 7 odst. 11 a 12)".
19. V § 41 odst. 1 se slova " , nebo osoba, které bylo dítě před rozhodnutím soudu o svěření dítěte do pěstounské péče svěřeno do péče nahrazující péči rodičů [§ 7 odst. 12 písm. f)]" zrušují.
20. V § 43 odst. 3 větě první se slova "až 40b" nahrazují slovy "až 42".
21. V § 43 odst. 3 větě druhé se za slovo "povinnost" vkládají slova "a tomuto dítěti".
22. V § 46 odstavec 1 zní:
"(1) Výše porodného činí,
a) | narodilo-li se jedno dítě, součin částky na osobní potřeby tohoto dítěte a koeficientu 10,00, |
b) | narodily-li se zároveň dvě a více dětí, součin úhrnu částek na osobní potřeby těchto dětí a koeficientu 15,00.". |
23. V § 51 odst. 4 se slova "§ 2 písm. b) č. 2," zrušují.
24. V § 54 odst. 2 se slova "a písm. b) bodech 1 a 2" nahrazují slovy " , § 2 písm. b) bodě 1".
25. V § 54 odst. 3 se za slovo "bodech" vkládá číslo "2,".
26. V § 54 odst. 3 se vkládá nové písmeno a), které zní:
"a) | ode dne 1. června roku, ve kterém vznikl nárok na příspěvek na školní pomůcky, jde-li o nárok na tento příspěvek,".Dosavadní písmena a) až e) se označují jako písmena b) až f). |
27. V § 57 odst. 1 se slova "bodech 1, 2 a 4" nahrazují slovy "bodech 1 a 4".
28. V § 57 odst. 2 se slova "bodu 5, § 2 písm. b) bodě 6" nahrazují slovy "bodech 2, 5 a 6".
29. V § 58 odst. 2 se slova "bodech 1, 2 a 4" nahrazují slovy "bodech 1 a 4".
30. V § 61 se odstavec 6 zrušuje.
31. V § 63a odst. 1 se za větu první vkládá věta "Věta první se vztahuje i na státní orgány, jde-li o plnění jejich povinností podle § 63 jako zaměstnavatele osoby, jejíž údaje se pro nárok nebo výši dávky zjišťují.".
32. V § 65 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova " , není-li dále stanoveno jinak".
33. V § 65 se na konci odstavce 2 doplňuje věta "Věta druhá platí obdobně pro oprávnění kontrolovat státní orgán, který plní povinnosti podle § 63 jako zaměstnavatel osoby, jejíž údaje se pro nárok nebo výši dávky zjišťují.".
34. V § 65 se odstavce 4 a 5 zrušují.Dosavadní odstavec 6 se označuje jako odstavec 4.
35. V § 65 odst. 4 se věta první nahrazuje větou "Pořádkovou pokutu uloženou podle odstavce 3 vybírá a vymáhá orgán státní sociální podpory, jehož zaměstnanec pořádkovou pokutu uložil.".
36. V části čtvrté hlavě druhé se za díl třetí vkládá díl čtvrtý, který včetně nadpisu zní:
(1) Fyzická osoba, s výjimkou osob uvedených v odstavci 2, se dopustí přestupku tím, že nesplní povinnost sdělit podle § 63 odst. 1 bezplatně údaje rozhodné podle tohoto zákona pro nárok na dávku, její výši nebo výplatu.
(2) Fyzická osoba, kterou je oprávněná osoba, osoba společně posuzovaná nebo příjemce dávky, se dopustí přestupku tím, že
a) | nesplní povinnost osvědčit skutečnosti rozhodné pro trvání nároku na dávku, její výši nebo výplatu nebo ohlásit změny v těchto skutečnostech podle § 61 odst. 1 až 4 ve stanovené lhůtě, nebo |
b) | nepodrobí se ve stanovené lhůtě vyšetření zdravotního stavu nebo jinému odbornému vyšetření v případech uvedených v § 61 odst. 5. |
(3) Za přestupek podle odstavce 1 lze uložit pokutu do 250 000 Kč a za přestupek podle odstavce 2 lze uložit pokutu do 10 000 Kč.
(1) Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že nesplní povinnost sdělit podle § 63 odst. 1 bezplatně údaje rozhodné podle tohoto zákona pro nárok na dávku, její výši nebo výplatu.
(2) Je-li právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba příjemcem dávky, dopustí se správního deliktu, jestliže nesplní ohlašovací povinnost uvedenou v § 61 odst. 1 nebo nesplní povinnost vyhovět výzvě podle § 61 odst. 2.
(3) Za správní delikt podle odstavců 1 a 2 lze uložit pokutu do 250 000 Kč.
(1) Právnická osoba za delikt neodpovídá, jestliže prokáže, že vynaložila veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení právní povinnosti zabránila.
(2) Při určení výše pokuty právnické osobě se přihlédne k závažnosti správního deliktu, zejména ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem, za nichž byl spáchán.
(3) Odpovědnost právnické osoby za správní delikt zaniká, jestliže orgán státní sociální podpory o něm nezahájil řízení do 1 roku ode dne, kdy se o něm dověděl, nejpozději však do 3 let ode dne, kdy byl spáchán.
(4) Na odpovědnost za jednání, k němuž došlo při podnikání fyzické osoby nebo v přímé souvislosti s ním, se vztahují ustanovení zákona o odpovědnosti a postihu právnické osoby.
(5) K řízení o správních deliktech je v prvním stupni příslušný
a) | orgán státní sociální podpory, který ke sdělení údajů vyzval, jde-li o správní delikt podle § 65a odst. 1 a § 65b odst. 1, |
b) | orgán státní sociální podpory, kterému měly být rozhodné skutečnosti sděleny nebo osvědčeny, nebo který vyzval k vyšetření zdravotního stavu nebo jinému odbornému vyšetření, jde-li o správní delikty podle § 65a odst. 2. |
(6) Pokuty vybírá orgán státní sociální podpory, který je uložil. Příjem z pokut uložených úřady práce je příjmem státního rozpočtu, příjem z pokut uložených krajským úřadem je příjmem rozpočtu kraje, příjem z pokut uložených Magistrátem hlavního města Prahy je příjmem rozpočtu hlavního města Prahy a příjem z pokut uložených úřady městských částí určených Statutem hlavního města Prahy je příjmem rozpočtů těchto městských částí. Pokuty vymáhá příslušný finanční úřad.
(7) Při vybírání a vymáhání uložených pokut se postupuje podle zákona o správě daní a poplatků.".
37. V § 68 odst. 1 písmeno h) zní:
"h) | potvrzení o zápisu dítěte k povinné školní docházce a dále potvrzení o tom, zda došlo k odkladu povinné školní docházky, jde-li o nárok na příspěvek na školní pomůcky,". |
38. V § 68 odst. 1 písm. i) se za slovo "pěstounem" vkládají slova "nebo návrh, který byl podán soudu na zahájení soudního řízení o ustanovení osoby poručníkem dítěte, jestliže tato osoba o dítě, k němuž nemá vyživovací povinnost, osobně pečuje".
39. V § 68 odst. 2 písm. a) bod 3 zní:
"3. v § 5 odst. 1 písm. b) bodech 3 až 12,".
40. V § 68 odst. 3 se slova " , jedná-li se o příjmy uvedené v § 4 odst. 1 písm. k), m), o) až r), zb) a zf) a v § 6 odst. 9 písm. j), l), m), p) a s) zákona o daních z příjmů" nahrazují slovy "bodech 3 až 12".
41. V § 68b písmeno a) zní:
"a) | též na počítačové sestavě, zveřejněné v elektronické podobě Ministerstvem práce a sociálních věcí,". |
42. V § 72a se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a doplňuje se odstavec 2, který včetně poznámek pod čarou č. 21b a 21c zní:
"(2) Dávky státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově, podléhají výkonu rozhodnutí21b) jen podle předpisů upravujících výkon rozhodnutí srážkou ze mzdy21c). Dávky státní sociální podpory, které jsou vypláceny jednorázově, nepodléhají výkonu rozhodnutí.
21b) | Například § 251 a násl. občanského soudního řádu, § 78 správního řádu, § 73 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů. |
1c) | § 299 občanského soudního řádu.". |
1. Řízení o pokutách, zahájená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a do tohoto dne pravomocně neukončená, se dokončí podle dosavadních právních předpisů.
2. Rozhodný příjem pro účely dávek státní sociální podpory se stanoví podle předpisů platných ode dne 1. dubna 2006, jde-li o dávky státní sociální podpory, na které vznikl nárok po dni 31. března 2006, nebo zjišťuje-li se výše rozhodných příjmů podle § 51 zákona o státní sociální podpoře po dni 31. března 2006.
V § 299 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění zákona č. 519/1991 Sb., zákona č. 30/2000 Sb. a zákona č. 436/2004 Sb., se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
"(4) Ustanovení o výkonu rozhodnutí srážkami ze mzdy se použijí i na výkon rozhodnutí srážkami z dávek státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově. Výkon rozhodnutí ohledně dávek státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově, nelze provést přikázáním pohledávky.".Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 5.
1. Není-li dále stanoveno jinak, platí čl. III tohoto zákona i pro řízení zahájená přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a před tímto dnem pravomocně neukončená; právní účinky úkonů, které v řízení nastaly přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, zůstávají zachovány.
2. Pro výkon rozhodnutí přikázáním pohledávky, který byl pravomocně nařízen přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona a který postihuje dávky státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově, se použijí dosavadní právní předpisy.
V § 47 odst. 5 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním (trestní řád), ve znění zákona č. 178/1990 Sb., zákona č. 25/1993 Sb., zákona č. 292/1993 Sb. a zákona č. 279/2003 Sb., se v písmenu b) slovo "a" nahrazuje čárkou, v písmenu c) se na konci doplňuje slovo "a" a za písmeno c) se vkládá písmeno d), které zní:
"d) | dávky státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově". |
V § 3 odst. 2 zákona č. 279/2003 Sb., o výkonu zajištění majetku a věcí v trestním řízení a o změně některých zákonů, se v písmenu b) slovo "a" nahrazuje čárkou, v písmenu c) se na konci doplňuje slovo "a" a za písmeno c) se vkládá písmeno d), které zní:
"d) | dávky státní sociální podpory, které nejsou vypláceny jednorázově". |
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2006.
Zaorálek v. r.
Klaus v. r.
Paroubek v. r.
Sagit, a. s.
Aktualizované vydání publikace obsahuje soubor předpisů, které zvyšují transparentnost a brání korupčnímu jednání veřejných i firemních činitelů. Publikace obsahuje úplná znění těchto zákonů: o svobodném přístupu k informacím, o střetu zájmů, o registru smluv, o evidenci skutečných ... pokračování
Cena: 119 KčKOUPIT
Sagit, a. s.
Od posledního vydání této publikace došlo k několika novelizacím občanského soudního řádu, mj. v souvislosti se změnou insolvenčního zákona; nově byl zařazen zákon o hromadném občanském řízení soudním; v ... pokračování
Cena: 229 KčKOUPIT
Kristián Csach, Bohu,il Havel, Lucie Žitňanská - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Předložená publikace zrcadlí odbornou diskusi autorů, která proběhla na mezinárodní konferenci a tentokráte se zaměřila na „korporační spory“. Stěžejní úvaha knihy stojí na odlišení vnitřní organizační odpovědnosti nejen od té, která ovlivní společníky, ale také od té, která vstupuje ... pokračování
Cena: 780 KčKOUPIT
Klára Hamuľáková, Jana Petrov Křiváčková, Renáta Šímová, Iveta Vankátová a kolektiv - Nakladatelství Leges, s. r. o.
Praktikum civilního procesu je určeno k procvičování aplikace norem civilněprocesního práva na případy z praxe. Praktikum je řazeno podle jednotlivých témat, která v druhé části zahrnují tradiční instituty civilního procesu: od nápravy vadných rozhodnutí přes nesporná řízení, ... pokračování
Cena: 460 KčKOUPIT
Jaromír Jirsa, Marek Doležal, Petr Vojtek, Bohuslav Petr, Kael Havlíček a kolektiv - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Úspěšný „soudcovský komentář“ občanského soudního řízení vychází již ve 4., aktualizovaném a doplněném vydání. V novém vydání jsme snížili počet svazků. Kniha I obsahuje výklad § 1 až 250l o. s. ř., tedy ... pokračování
Cena: 3 645 KčKOUPIT
Dita Frintová - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Mezitímní a částečná rozhodnutí jsou druhy rozsudků, které se tradičně vyskytují jak v české právní úpravě, tak i právních řádech okolních zemí. Nelze však přehlížet, že pod shodnými názvy se mnohdy jedná svým ... pokračování
Cena: 750 KčKOUPIT
Jiří Remeš - C. H. Beck
V českém prostředí unikátní publikace zabývající se výlučně praktickou stránkou civilního sporného řízení je určena především juniorním absolventům právnických fakult začínajícím v justici či advokacii, kterým publikace pomůže jednak pochopit, jednak v souladu s konkrétně citovanou ... pokračování
Cena: 890 KčKOUPIT
Alena Winterová, Alena Macková a kolektiv - Nakladatelství Leges, s. r. o.
Třetí vydání vysokoškolské učebnice obsahuje aktualizovaný výklad řízení vykonávacího, exekučního a insolvenčního podle právního stavu platného k 1. lednu 2022. Vymáhání civilních práv je pojednáno nejprve ... pokračování
Cena: 550 KčKOUPIT
Jan Zůbek - Wolters Kluwer ČR, a.s.
Publikace obsahuje 3 stěžejní kapitoly zabývající se uplatněním pohledávek v adhezním, civilním a insolvenčním řízení. Jsou zde k dispozici nejen informace, jak v tom kterém řízení s právem nakládat, ale je zde vysvětleno, proč je výhodné či nezbytné se s nárokem obrátit právě do ... pokračování
Cena: 750 KčKOUPIT
Pavel Vrcha - Nakladatelství Leges, s. r. o.
Třetí vydání oblíbené publikace popisuje nejzásadnější problémy týkající se odůvodňování písemných vyhotovení rozsudků, s nimiž se potýká soudní praxe a jež jsou řešeny instančně vyššími soudy včetně orgánu ochrany ústavnosti – Ústavního soudu České republiky. Jde hlavně o složitost ... pokračování
Cena: 450 KčKOUPIT
Sbírka zákonů a mezinárodních smluv | |
Poslední právní akt: | 350 |
Finanční zpravodaj | |
Poslední číslo vydané MF: | 13 |
Poslední předpis: | 16 |
Stav k 28. 11. 2024 |
Nakladatelství Sagit, a. s.
Horní 457/1, 700 30 Ostrava-Hrabůvka
Společnost je zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném KS v Ostravě,
oddíl B, vložka 3086.
IČ: 277 76 981
DIČ: CZ27776981
Zásilkový obchod: 558 944 614
Předplatné ÚZ: 558 944 615
Software: 558 944 629
Knihkupci: 558 944 621
Inzerce: 558 944 634
Zásilkový obchod: obchod@sagit.cz
Předplatné ÚZ: predplatne@sagit.cz
Software: software@sagit.cz
Knihkupci: knihkupci@sagit.cz
Inzerce: inzerce@sagit.cz